Roligt sagt av 3-åring

Vår snart-4-åring har varit i farten! Det är ju så fantastiskt när barn pratar. *skrattar*

Han älskar tomat, den här killen. Härom dagen hade vi både tomat och paprika på bordet och jag tänkte att han skulle väl sluka alla tomatskivor innan någon annan hann ta mer än en… Men i stället blev det paprikan han satt och knaprade på. Tog bit efter bit. Till slut tittade jag på honom, där han satt med en skiva i högsta hugg, och sa:

– Tycker du om paprika du?
– Nej, inte så särskilt, svarade han!

Kanske inte låter så kul så här när man skriver det, men det var hemskt roligt när han sa det! 😉

Dagen efter satt vi vid matbordet igen. Snart-4-åringen bad mig om hjälp med något, men jag höll på med något annat och sa att hans bror väl kunde hjälpa honom.

– Ja, sa brorsan i fråga till snart-4-åringen, jag kan hjälpa dig.
– Nej, du är för ful! svarade lillkillen.

Vad säger man?! Brorsan och jag tittade på varandra med stora ögon, sen exploderade vi i skratt!

4 responses to this post.

  1. Barn är det mest härliga som finns! Synd att småbarnsåren går så fort!

    Svara

  2. Det är ju hur gött som helst med ungarna. Jag ångrar att jag inte skrev upp mer roliga saker ungarna sa när de var små. Nu hakar man mest upp sig på samma roliga händelse o börjar låta som nån av mina egna gamla mostrar….hmm så några fler att byta mellan vore kul, ungarna börjar lessna!!Ha en go kväll med alla killar där hemma!Pillan *Tonårssommar

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 18 januari, 2008 at 22:59

      Jag skriver ner ganska mycket men ändå är det ju jättemycket man missar… för de kläcker ju ur sig små saker mest hela tiden!

      Svara

Kommentera

