När "k" blir "t"

Vår snart-4-åring har lite problem med vissa bokstäver i språket. Till exempel säger han T i stället för K. Detta kan bli väldigt knasigt…

För ungefär ett år sedan var vi på sjukhuset, jag och nämnda son. Vi satt i väntrummet och väntade på vår tur. Där satt ett par, tre familjer till och väntade. Sonen var lite småsnorig, så han behövde snyta sig med jämna mellanrum. När det  var dags igen, skulle han fråga mig om jag hade näsdukar. Ha nu i åtanke att han inte kan säga ”k”, utan säger  ”t” i stället…

– Mamma, har du papper i fi**an?

Jag var snabb att leda honom till toaletten för att snyta honom där!

I går var vi på stan. Samme son som ovan bar på två små saker, men efter en stund ville han inte det längre, så han gav dem till mig. Jag la dem i jackfickan. Efter en stund hade sonen halkat efter oss andra, så vi stannade och vände oss mot honom för att vänta in honom. Då upptäckte 7-åringen att han inte längre bar på sina saker.

– Var har du dina saker? ropade han  till sin bror, som som sagt befann sig en bit bort.
– Va? svarade lillbrorsan.
– Var har du dina saker? upprepade storebror. Då ropar lillebror:
– De har mamma i fi**an!

Som sagt. Galet kan det bli!

6 responses to this post.

  1. Di små godingarna !!Felsägningar kan vara helt underbara ibland ^^

    Svara

  2. ahhahahahhahahahahahhahaha*förlåt*men det var ganska roligt

    Svara

  3. Hihi så tokigt det kan bli ibland =) Hade själv lite sånna problem när jag va liten o det kunde oxå bli galet *fnissar*

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 25 januari, 2008 at 19:00

      Min näst yngsta hade samma problem, men han har inte ”lyckats” toka till det i offentliga situationer.

      Svara

Kommentera

