Men… ja… *suckar uppgivet – men med ett leende*

7-åringen slog precis 10-åringen i huvudet. Jag var på väg in i köket, där de var, och såg de båda slagen. 7-åringen blev lite förskräckt, eftersom han inte hade upptäckt att jag var på väg dit.

Självklart frågade jag varför han slagit sin bror. Det tog ett par minuter innan han behagade svara på frågan och då löd svaret som följer:

– Han sa att jag var ett popcornhuvud. Och han vet att jag hatar popcorn!

Jag undrade om det hade varit ok om brorsan hade kallat honom chipshuvud, men det fick jag inget svar på…

6 responses to this post.

  1. Visst är dom härliga dom små liven 😉

    Svara

  2. måste le lite…Tack o lov är jag tydligen inte den enda med såna bekymmer…Jag har precis tröstat min 7 åring efter att storebror buttade honom ner i grusgången…

    Svara

  3. Dottern kom in och stortjöt igårkväll. Då hade storebror slagit upp ett jack i hennes panna med en trädgårdsspade. Som tur var var det en olycka…storebror var SÅÅÅ ångerfull! Det är farligt att ha syskon, men mysigt också!

    Svara

Kommentera

