Hur ser jag ut egentligen?!

Jag och barnen brukar leka en lek där vi gör miner. Vi ska se arga ut och glada och förvånade och kära och en massa andra känslor. Efter att jag sagt till barnen en massa, så var det min tur att se ut som de sa.

– Se sur ut, sa en av sönerna. Jag såg ut som jag känner det som att jag gör, när jag är sur.
– Du ser vanlig ut, säger 6-åringen.

Hm. Tack.

2 responses to this post.

  1. vet inte men rent spontant ”som en kasse med skit” ar det som ploppar upp.Fast eftersom jag bara ser ett trad sa kan jag inte pasta att det ar upp till mej att svara pa den fragan.

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 20 oktober, 2008 at 16:53

      En ungdom sa en gång till mig, på ett jobb jag hade, att hon tyckte jag såg ut som en sur, tråkig tant… Jag tror det kan vara så att när jag bara ”är”, bara avslappnad, så ser jag nog rätt så grådaskig och alldaglig ut…

      Svara

Kommentera

