*moahahahahahahaha* (men stackars barn)

Vår 11-åring blir så rädd för läskig mat, som jag bjudit på de sista två årens halloween, så han äter inte. Därför kommer jag bara bjuda på lite svagt otäckt fika i dag. Och så har jag skrämts med frukosten!

I skafferiet, uppepå allt bröd, låg en jättestor luden spindel. Och då menar jag stor! Den är ungefär två decimeter från benspets till benspets (har spindlar tår?).

I mjölken simmade spindlar, som ploppade ner i O’boy och flingor.

I smöret hade en spindel krupit ner och runtomkring krälade några kladdiga, självlysande larver.

Bredvid spisen ligger ett par öron och en häxnäsa – det är (förstås) en häxa, som är på väg upp…

Så synd att våran ”riktiga” dator bråkar med oss, jag får inte in bilder i den här!

Jo förresten. Till mellis blir det ”häxans specialvåfflor” – våffelsmet med grön karamellfärg i… Till efterrätt blir det kladdkaka med florsocker pudrat i dödskallemönster uppepå. Att lägga vid sidan av kakan finns vispad grädde med bloddroppar i.

*moahahahahahaha*

8 responses to this post.

  1. Hehe så skoj sånt där =)Har inga barn hemma denna helg lite trist.Ha det skoj med buset!

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 1 november, 2008 at 13:03

      Ja, visst är det kul?! I motsats till dig har vi ett extra barn denna helg. Han njuter i fulla drag, brukar inte ha sånt hemma. =D

      Svara

  2. Haha…Saknar tiden då ungarna var små, då hittade vi också på en massa haloweenbus!

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 1 november, 2008 at 13:04

      Mest av allt känner jag för att öppna dörren och bara vråla rakt ut, när folk kommer och knackar på för trick or treat! Hatar sånt!

      Svara

  3. Låter som ni har en kul dag! Happy Halloween!

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 1 november, 2008 at 19:29

      Jepps, den här dagens skrämmerier har gått hem! =DDäremot är vi världens mest elaka föräldrar, som inte låter våra barn gå på trick or treat…

      Svara

  4. Posted by Mammis on 1 november, 2008 at 17:10

    Vilken tur att jag inte bor hos er, jag hade nog fått spader!! Fanns den här helgen när ni var små? Jag har inget minne av allt det här? Vilken fantasi du har! Spökkram!

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 1 november, 2008 at 19:31

      Nä, det här är något trams vi efterapar från amerrkatt. Egentligen tycker jag ju inte om själva företeelsen att skrämmas – mest för att jag vet hur det känns i maggropen – men det är ju ändå lite skoj att skrämmas försiktigt…

      Svara

Kommentera

