Sent om sider…

Vi har ju varit utan dator, som haft rätt bildprogram – eller för den delen förmågan att ta emot bilder från min telefon. Nu har vi äntligen en ny, egen dator! Så nu kommer lite bilder jag samlat på mig…

Vid halloween har jag gjort skrämelmiddagar för familjen de sista två åren. Men barnen äter ju inte! Ett av åren hittade jag svart spaghetti, som jag kokade och hade som ”häxhår”. Till det var det möglig köttfärssås… Det var (förstås) vanlig köttfärssås, som jag duddat i grön karamellfärg i.

I år nöjde jag mig med halloweenmellis och -fika, eftersom jag gärna vill att mina barn äter mat. Till mellis blev det ”häxans special”.

Sonen med mest livlig fantasi åt inte av dessa våfflor, som jag färgat med blå karamellfärg.

Bredvid spisen har vi en vedspis och bredvid den en rad med kakel. Där höll en häxa på att klättra upp! Samme son som vägrade våfflorna hade också svårt att gå förbi henne…

Till sist var det dags för fikat. En vanlig kladdkaka med en dödskalle pudrad i florsocker, efter egen mall. Kniven som skulle skära kakan hade uppenbarligen använts vid ett mord eller liknande! Blodet hade också stänkt ner i grädden…

One response to this post.

  1. […] 2008 gjorde jag snoriga häxvåfflor och en blodig kladdkaka (och något mer, som jag inte har bilder på). […]

    Svara

Kommentera

