Min son skrämmer mig

Har just övningskört med äldste sonen. Och det kommer nog behövas en hel del innan han är klar att köra upp!

– Hur funkar det för dig när du kör, frågar jag när vi kommer in i vårt villaområde. Ser du precis bara vägen alldeles framför bilen eller har du utrymme i din koncentration att ha koll runtikring, ifall det kommer någon katt eller så?

– Men mamma, du vet väl att man inte ska väja för något mindre än ett rådjur, säger sonen, som är jägare och har lärt sig detta av andra jägare.

– Ja, det säger du till mig varje gång vi kör, påminner jag honom om.

– Allt under 1,30 får man köra på!

11-årige lillebrorsan i baksätet exploderade, han tjöt av skratt hela vägen hem och så fort vi kom innanför dörren talade han om för yngste lillbrorsan, som inte uppnått nyss nämnda längd, vad storebror sagt i bilen…

8 responses to this post.

  1. *fniss* Men han har ju rätt, hur makabert den än låter. Kul att lillebrorsan fick sig ett gott skratt.

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 9 februari, 2009 at 21:09

      Jodå, han skrattade så där riktigt från hjärtat, så att man bara inte kan låta bli att dras med!

      Svara

  2. Aj! Her trengs nok lite mer øvning, ja…*Skrattar*

    Svara

  3. Men usch… jag skulle aldrig kunna köra på en katt, hund eller annat mindre djur… FRIVILLIGT! :o(

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 9 februari, 2009 at 21:13

      Nej, så känner jag också. Själv har jag hållt på att köra i diket för en liten gråsparv en gång! ;-)Men egentligen har de ju rätt. Nog vore det bättre att ränna över en katt eller grävling eller vad för DJUR (barn under 1,30 räknas inte som ok att köra över!) som nu kommer upp på vägen, än att väja…

      Svara

  4. Hmmm ja här är jag med, körde i diket en gång för jag var säker på att jag traff en liten fågel…=( efter det fick jag höra från mina barn att allt under 1,30 var lov…Dom har garvat av mig i snart 7 år nu, men jag tänker varje gång på någon som kanske saknar en katt…Hoppas att det går bra med övningskörningen…=)

    Svara

Kommentera

