Roligt – eller oroligt?

I djuraffären i dag fick snart-5-åringen syn på fiskar i storleken 5-6 centimeter, vilket föranledde följande korta dialog.

– Titta, barnfiskar!

– Nej, det är det inte, svarade 8-årige storebror surt.

– I min värld är det det, kontrade lillebror självsäkert.

Jag log för mig själv, med varmt mammahjärta. Sen började jag tänka… kanske ska jag bli orolig? Fast å andra sidan – det är väl i den åldern man kan ha egna världar UTAN att folk behöver bli oroliga…

2 responses to this post.

  1. Jag ler också med mitt mammahjärta. Fast varför skulle du bli orolig?Kram Nilla

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 24 februari, 2009 at 21:45

      Nej, jag skojar. Men en (snart) 5-åring som börjar ha en egen värld…? Fast det är väl då man kan ha det, UTAN att omvärlden blir orolig.

      Svara

Kommentera

