Roliga meningar från H-pojken

Det här med barn som pratar roligt igen. I dag har jag jobbat med han som klämmer in ett H i slutet av ord igen. Så roligt!

Vi lekte med pirater på ett piratskepp. Där fanns en skattkista, som vi la på bordet – alltså i havet. Våra gubbar kastade sig i vattnet och simmade mot skatten. Så här lät det när pojkens gubbar pratade:

– Kapt-hen! Hämt-ha skatt-hen!
– Jag gör det!
– Öppna kist-han!

Senare, i en annan lek, hittade han en bukett med låtsasblommor. Lycklig kom han till mig och visade.

– Titta vad jag har hittat, sa han. Vad gott det lukt-har.

Jag kan inte hjälpa annat än att tycka han låter så rolig…

Kommentera

