Hes kråka har plötsligt fått en ny innebörd

I går ringde 8-åringen hem från fritids. Han ville åka hem med en kompis och skulle fråga om han fick. När han tog bort luren från örat, för att ge den till kompisens mamma, hörde jag honom förundrat säga:

– Hon är verkligen sjuk! Hon är jättehes…

I dag är det värre. Jag måste presentera mig vart jag än ringer. Inte för att jag ringt, men om jag skulle göra det. ”Hej, det är Vilda, din fru”… Kunde man lägga ljudklipp här skulle ni få höra!

Man brukar säga att man låter som en hes kråka, men om jag låtit så alla andra gånger jag varit hes, så vet jag inte vad jag ska säga nu?!

Kommentera

