Det var inte jag!

Frågar man barn om vad som hände, så får man 99 gånger av 100 svaret ”det var inte jag” eller ”jag har inte gjort något”. Förresten av vuxna också, för den delen…

I dag kom en 5-årig flicka fram till mig på mitt jobb på dagis. Hon tittade ledset under lugg.

– Veeeet duuu?

– Nä, svarade jag.

– Sverker puttade ner golvet på mig!

Jag vet inte vad det betyder? Försökte hon skydda Sverker? I stället för att säga att han varit så elak att han knuffat henne, så försökte hon månne mildra det hela genom att säga att han puttade golvet?

Oavsett vilket så blir resultatet detsamma. Sverker puttade något eller någon, så att flickan och golvet krockade!

2 responses to this post.

  1. Posted by vilseimsespindel on 22 juni, 2009 at 15:42

    Här hemma är allt kattens fel……./Sofie

    Svara

Kommentera

