Jag förstår inte vad barnen säger nu för tiden

5-åringen informerar mig:

– Jag tror det här är Pikachu när han var bebis. Han har tappat svansen, men jag tror brorsan har hans utveckling.

Att det är Pikachu ser jag. Det är den där gula Pokémonen och den enda jag vet vad den heter.

Att den har tappat svansen ser jag också.

Att brorsan eventuellt har ”utvecklingen”… eeeeh… va?

Mycket i barnens prat sinsemellan handlar om utvecklingar och ”level” och då har de tappat bort morsan från 1972 nästan innan de börjat prata!

4 responses to this post.

  1. Posted by Pojkprinsessan on 23 juni, 2009 at 20:34

    Jag är född 1985 och för några år sedan förstod man allt och slängde sig med allt för att förvirra mamma och pappa. Nu är jag den som står med öppen mun, lampan släckt och ser ut som ett frågetecken. Det är bara att inse att vi lever i ett samhälle i ständig förändring och denna förändring börjar genom barnen och det som är ”inne” idag är ”ute” när de nått de yttersta kanalerna, nämligen oss som inte hinner med att hinna ikapp och vara ”uppdeated” :). Dock tror jag att barnen behöver känna att de är bättre och vet mer om någonting än sina föräldrar, så att det kan vara de som får förklara….

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 23 juni, 2009 at 20:41

      Skönt att höra! Du är ju en ung människa, som jag ser det – och så säger du att inte du heller förstår! Härligt. ;-)Klokt sagt att barnen behöver få känna att de vet mer och måste få förklara. Det ska jag ta vara på.

      Svara

  2. Posted by Kao on 23 juni, 2009 at 21:01

    Hahaha! Han menade väl kanske att svansen skulle växa ut och kallade det felaktigt för utveckling. De säger så mycket kul, de små liven.Har en hel avdelningen i hjärnan med saker min dotter sa som barn. Hur kul som helst:)Kao

    Svara

Kommentera

