Så lite det behövs för att rucka könsidentiteten

– Du är en man, utbrister 5-åringen bestört, och pekar i min armhåla då jag lyfter på armen. Kolla, du har hår där!

Då är frågan; ska jag låta bli att raka mig under armarna för att visa att även kvinnor har hår där – eller ska jag raka mer ofta, för att inte chockera mina barn genom att ha stubb?

4 responses to this post.

  1. Posted by ely-arvidsson on 14 juli, 2009 at 11:52

    det beslutet är helt upp till dig vilket du trivs bäst med, men du kan ju förklara för dina barn att även kvinnor faktiskt, har hår i armhålorna.

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 14 juli, 2009 at 12:06

      Jo, jag gör så – tyckte bara kommentaren var så kul! Fick mig ett gott skratt…

      Svara

  2. Posted by Michis on 14 juli, 2009 at 12:07

    …eller så förklarar du att det inte är den utväxten på kroppen som avgör könet? 😉

    Svara

Kommentera

