Halloweenpyssel (bilder) / VL

Jag har visat vad vi pysslat både ute och med kläder – men vi har gjort annat också!

Ljuslyktor kan man alltid göra av gamla glasburkar. Tack Åsa för barnmatsburkarna, de blev perfekta! Glad Minns inte var jag såg idén, men de här lyktorna är gjorda genom att två pappersark klistrats ihop i kanterna och trätts över burkarna.

Halloweenlyktor dag.JPG

Så här fint blir det när man tänt dem, efter mörkrets inbrott:

Halloweenlyktor kväll.JPG

Jag har lagt 60 kronor på att köpa nya dricksglas, i syfte att måla dem. Svart glasfärg kostade en femtilapp och ska tydligen vara diskmaskinsäker, när man härdat den i ugn. Kul pyssel, tyckte jag – och färgen räcker till mååååååånga glas! Den färg jag hade köpt var dock lite krånglig att måla med, svårt att få den täckande/ogenomskinlig, men det finns många olika varianter och även pennor i stället för färgburk och pensel. Kanske finns det någon sort som är lättare än den jag råkade välja.

Halloweenglas målas_klippt.jpg

Jag lägger säkert upp bilder efter i morgon också, för i morgon ska vi har vår spökmiddag! Ska hitta på någon läskig mat och lite äckligt fika efteråt.

2 responses to this post.

  1. Posted by Mammis on 1 november, 2009 at 08:51

    Jätte-, jättebra saker ni har gjort. Det ska bli spännande att se vad du har hittat på för mat och fika. Ett år var det väl någon av pojkarna som inte ville äta för det var FÖR otäckt? Lycka till!! Kram

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 1 november, 2009 at 11:14

      Ja, i fjol gjorde jag ”bara” en kladdkaka med pudrad dödskalle på, eftersom snart-12-åringen inte kunde äta de två åren innan. Han har ju sån fantasi att det blir jobbigt för honom… Ändå kunde jag inte låta bli att stänka ”blod” i den tillhörande grädden och över kniven vi skulle använda! *moahahahahaha*Jo, jag gjorde ju en häxa också, som var på väg upp ur kaklet i köket. Och grönblå våfflor till mellis… Bilder: http://blogg.aftonbladet.se/5soner1man/2008/11/1036674

      Svara

Kommentera

