Så fantastiskt roligt! / VL

Härom dagen körde jag frågor från en tidning, till 12-åringen hemma. Ni vet sådana där som börjar på 5 poäng och så går man ner till 1. Det brukar vara geografi, historia, film, en känd person och lite så. Han är imponerande duktig och klarade flera av frågorna, vilket jag inte trodde.

Vid frågan Zoologi – Ett litet djur ramlade jag ihop som en säck på stolen jag satt och bara tjöt av skratt…

5 poäng
Dvärgvarianten av detta djur är Sveriges minsta däggdjur.

– Uggla

Vid närmare eftertanke insåg han att han hade fel…

4 poäng
Finns i hela landet, utom på Gotland. Tillhör en familj insektsätare, även om dessa djur även äter maskar och groddjur.

– Spindel.

Vid påminnelse om att det skulle vara ett däggdjur insåg han att även detta svar var fel.

3 poäng
Ett litet djur med sammetsmjuk päls och mycket små ögon.

– Dyngbagge.

Detta sa han på skämt, när han inte kunde det riktiga svaret.

2 poäng
Från körtlar vid analöppningen utsöndras illaluktande ämnen. (det fanns ytterligare information på denna nivå, men jag hann inte läsa vidare)

– Pappa!

prutt.gif

8 responses to this post.

  1. Posted by virknålen on 12 februari, 2010 at 09:22

    *haha* skön unge 🙂

    Svara

  2. Posted by Mannen on 13 februari, 2010 at 22:00

    Jajajajaja, mobba pappa bara!!! Grrrr 🙂

    Svara

  3. Posted by Michis on 13 februari, 2010 at 22:06

    Jag gissar på näbbmus. Men pappa var mycket, mycket roligare som svar!

    Svara

  4. Posted by PegBundy on 13 februari, 2010 at 22:10

    klockrent! *S*

    Svara

Kommentera

