Så länge det drabbar pappa är det ok! / VL

Jag var nyss ner i källaren, där min 8-årige son stod och duschade. Snart-6-åringen kom också dit och stod och pratade med mig.

Utanför duschen har vi en ställning för badlakan att hänga och torka på efter användning. Nya, rena badlakan finns i linneskåpet på våningen ovanför. Den enda i familjen som har tillräckligt kom-ihåg för att minnas att ta med ny handduk då han lagt den gamla i smutsen, är min man. Övriga familjens dåliga minne leder lite nu och då till att maken drabbas av att andra använder hans handduk.

Detta gör honom rasande! Det är som bekant inte särskilt skönt att torka sig med ett redan använt badlakan… Många är de gånger då han kommit upp ur källaren och jagat den person som misstänks ha nyttjat hans badlakan.

Följande dialog utspelade sig i källaren nyss.

– Jag går upp nu, sa jag.

– Men jag behöver en handduk, sa den duschande sonen.

– Ta en på ställningen, svarade jag. Utöver makens badlakan hängde där två andra.

Nu la sig snart-6-åringen i:

– Du kan ta vilken du vill, bara det är pappas!

badlakan.jpg

Kommentera

