Mamma, pappa, barn? (ur barnamun) / VL

I dag kom en vaktmästare till dagiset där jag jobbar. Det var en gråhårig man, som nog inte har mer än ett eller ett par år kvar till pension. Vi satt just och åt och barnen blev förstås väldigt distraherade av det hela. Det var ju betydligt mer spännande att titta på när en hylla skruvades upp, än att äta maten…

– Är det där din pappa, frågade en 5-årig pojke mig.

– Nej, svarade jag. Trodde du det?

– Han kör ju traktor, svarade pojken.

– Eeeeh… jaha? Skulle han vara min pappa då, för att han kör traktor?

– Ja. Vad åker din pappa då, undrade han när han förstod att min pappa varken kör eller åker traktor.

– Ingenting, svarade jag, eftersom min pappa är för krasslig för att köra bil.

Nu avbröts vår diskussion av att en kollega kom in i rummet. Hon är tre, fyra år äldre än mig, vilket gör henne till 40-41.

– Är han din kille, frågade nu den 5-årige pojken min kollega och knyckte med huvudet mot vaktmästaren…

Jag skrattade inombords och berättade senare för henne att han hade frågat mig om vaktis var min pappa…

Vet inte hur man ska tolka det? Tycker han att hon ser ut att vara i vaktis ålder? Eller tvärtom? Och hur gammal ser då jag – i pojkens ögon – ut att vara i förhållande till dem????

8 responses to this post.

  1. Posted by sarahmara on 12 mars, 2010 at 19:17

    hahaha, det var en rolig historia=) jag fick mig ett gott skratt//sarah

    Svara

  2. Posted by Josephine "PH" Johansson on 12 mars, 2010 at 20:25

    Haha, ta inte illa upp! När jag var simlärare för yngre barn när jag var runt 15 så tyckte de att jag var lastgammal! En sa till och med ”15…oj…då är ju du snart i himlen!” 😛

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 12 mars, 2010 at 20:42

      Nej då, jag tar inte illa upp! Värre för kollegan, som antogs vara vaktmästarens flickvän… hahahahahahaha!!!!

      Svara

  3. Posted by Doktorinnan on 12 mars, 2010 at 20:28

    Barn funderar…

    Svara

  4. Posted by Josephine "PH" Johansson on 12 mars, 2010 at 21:31

    Haha, stackars tjej!

    Svara

Kommentera

