Märkligt arbetssätt, kan tyckas! (ur barnamun) / VL

Jag fortsätter citera underbara diskussioner med barn! Här en från i dag, mellan mig och en 4-åring på dagis där jag jobbar.

När jag såg mamman till pojken i fråga, då hon superstressad lämnade in honom på morgonen, så kände jag direkt att jag kände igen henne – men jag kunde inte placera henne. Senare på dagen fick jag plötsligt en känsla av att hon kanske jobbar på BB! Där har jag ju varit några gånger, så då vore det inte så märkligt om jag känner igen henne. Eller en butik… det känns verkligen som att jag känner igen henne.

– Vad jobbar din mamma med, frågade jag sonen, i ett försök att komma på var jag sett eller träffat henne.

– Ingenting, svarade han.

– Nähä, sa jag och blev osäker på om jag missförstått. Kanske hon pluggar, tänkte jag. Vad gör hon på dagarna då, frågade jag vidare.

– Vet du vad hon gör på jobbet, sa han då. Hon sitter och pratar med sina kompisar! Ibland pratar hon med sina kompisar och ibland jobbar hon, fortsatte han.

– Jaha, sa jag med ett leende och tänkte att det här måste jag berätta för mamman och få höra vad det är hon egentligen gör på jobbet!

– Vet du vad hon jobbar med, frågade pojken. Hon jobbar med bråkiga barn. Och dem slänger hon i sjön!

Jag ska verkligen fråga hans mamma vad hon gör på jobbet!!!

2 responses to this post.

  1. Posted by kyrksyster on 15 mars, 2010 at 20:53

    Det låter som ett ovanligt yrke… simlärare kanske?

    Svara

Kommentera

