Sjöjungfru med snopp, finns det? / VL

Disney-channel har något program om en tjej som förvandlas till sjöjungfru så fort hon kommer åt vatten när det är fullmåne. Eller om det var när hon ser månen och… är nära vatten… eller… Jag minns inte. Men sjöjungfru blir hon!

6-åringen sitter bredvid mig och tittar på programmet, när han plötsligt undrar

– Vad heter det om man är sjöjungfru, men kille?

Någon som har svaret? För jag har det inte… Sonen föreslog sjökille… En kompis jag har på msn, parallellt med att jag skriver det här, föreslår torsk! Det tyckte jag var fantastiskt roligt!!!!

9 responses to this post.

  1. Posted by FGGGMF on 11 maj, 2010 at 21:01

    Sjösvenne?

    Svara

  2. Posted by Aylala on 11 maj, 2010 at 22:03

    Först och främst…har de verkligen snopp? Var isåfall? :-DOch sen, jo faktiskt. ”Sjösven” eller triton. (Sven har väl med svendomen att göra, precis som jungfrugrejen. Utan underkropp inget…jaduvet.)

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 11 maj, 2010 at 22:49

      Sjösven – ja, det tror jag nästan att jag hört! Eller så hittar jag bara på det, men jag tyckte det klingade bekant. Triton däremot, vet jag inte… Visste du det här eller har du googlat å min sons vägnar? =)

      Svara

  3. Posted by MermaidLover on 22 februari, 2017 at 19:30

    Jag tror det kallas för sjösven/sjösvenne, kan möjligtvis kallas för sjösnopp också

    Svara

    • Sjösven nämndes ovan, men sjösnopp??? Det har jag definitivt aldrig hört! 😀

      Svara

      • Posted by MermaidLover on 27 februari, 2017 at 18:02

        Nää jag skojar bara lite med dig Vilda Lugnet. Men ett program som jag kollar på som heter Mako Mermaids (mitt favoritprogram) så översätts ”merman” till havsman och sjösvenne.

        P.S Jag är 18 år 🙂

        Svara

        • Jag tänkte nog att det var ett skämt, men ville inte skratta högt ifall jag hade fel… 😉 Själv är jag 44! Sagt utan att riktigt förstå relevansen med ålder… 😉

      • Posted by MermaidLover on 23 augusti, 2017 at 13:50

        Hej har du saknat mig? Förlåt för att jag svarar så sent! Gud va gammal du är, det trodde jag aldrig!

        Svara

Kommentera

