Den moderna kvinnan finns visst inte… / VL

Mina barn vet bättre än att knappt ens skämta om könsroller. Tjejiga leksaker, macholekar, kvinno- respektive mansgöra… I det här hemmet funkar inte det och framför allt inte med deras mamma!

9-åringen stack ändå modigt ut näsan i ett vågat skämt i går morse.

– Kan ni plocka fram frukost, frågade jag barnen när jag kom ut i köket på morgonen.

– Nej, svarade de unisont.

– Jo men det kan ni väl göra, bad jag igen.

– Mammor ber inte om frukost, de gör den, dristade sig 9-åringen till att säga. Det var ett uppenbart skämt och han hade en tindrande glimt i ögonen, samtidigt som han såg lite vagt rädd ut…

– Det var trevligt att ha känt dig, sa min man, som genast insåg sonens misstag.

Kommentera

