En fråga jag inte vet svaret på (ur barnamun) / VL

– Mamma, vad är vatten gjort på, undrar 6-åringen.

– Ingenting, svarar jag, det bara är vatten.

– Var kommer det ifrån?

Ja, kära bloggare… Var kommer vatten ifrån???

4 responses to this post.

  1. Posted by Herr och/eller Fru S on 4 juni, 2010 at 13:19

    Ja väte och syre, men varför dom två i så stora mängder har blivit kompisar har jag ingen aning om.//Herr S

    Svara

  2. Posted by Trollan on 4 juni, 2010 at 13:24

    Barn är kluriga :)Jag hade dragit visan om grundvatten, hav, värme, ånga, regn osv osv osv och säkert tjorvat in mig i poängen på slutet.

    Svara

Kommentera

