Snillen spekulerar (ur barnamun) / VL

Min man brukar tyst stirra på mig med stora ögon, dra en trött suck och säga:

– Huuuur ska jag kunna veta det?

när jag ställer någon av mina märkliga frågor. Sådana är jag nämligen mästare på! Och mina barn är inte långt efter.

9-åringen i dag, under bilfärd där vi båda satt tysta i egna tankar:

– Hur långa ben har en vuxen pingvin?

Jag bara undrar; huuuur ska jag kunna veta det????

8 responses to this post.

  1. Posted by Mammis on 20 januari, 2011 at 17:51

    Hahaha, han funderer ju på de mesta!

    Svara

  2. Posted by sarahmara on 20 januari, 2011 at 17:54

    hahaha…har han en ”stopp-knapp”??? kraaamizar

    Svara

  3. Posted by Maken on 20 januari, 2011 at 19:51

    Hela familjen tror att jag är en allvetande skräphög! I och för sig är jag världsmästare i onödig vetenskap men…

    Svara

  4. Posted by yrvaedret on 20 januari, 2011 at 21:44

    De är så pass långa att de når ner till marken ;-D

    Svara

    • Posted by Vilda Lugnet on 20 januari, 2011 at 21:46

      Precis så sa min Åsa också! Och hon är nog näst intill den roligaste människa jag känner, så nu blev jag ju nyfiken på din humor (eftersom Åsa och jag har väldigt lika humor och alla andra har en väldigt konstig sådan…)! =D

      Svara

Kommentera

