Mössa bättre än hjälm?

Vår 9-åring har dille på att ge sig av på cykeln utan cykelhjälm. I går gjorde han det igen. Jag kom på honom när jag kom hem med bilen och mötte honom på vägen. Jag stannade, drog ner rutan och påtalade avsaknaden av hjälmen.

– Men jag har ju mössa, sa han och pekade på densamma.

– Öh?

– Mössa är säkrare än hjälm!

– Eh?

– Ja, de har gjort en undersökning i Norge, som visade att det är så! De stod högst upp på ett höghus och släppte ner en hjälm från taket. Den gick sönder. Sen släppte de ner en mössa. Den höll!

Skitunge. 😉

2 responses to this post.

  1. Ha-ha-ha-ha!!! Det var det bästa jag har hört på länge!!! Smart unge!!!!
    Kram:)
    Ha-ha-ha-ha-ha…….

    Svara

Kommentera

