Ungarna gav mig en smärre hjärtattack!

I dag när vi var och handlade, så hade de såna här korgar i butiken. Till salu alltså.

– Titta mamma, sa 12-åringen.

– Ja, svarade jag, det är bara ormen som fattas!

Jag gick fram till korgen, där sonen stod, och lyfte på locket. När jag böjde mig över kanten och tittade ner i korgen, så skrek jag högt!

 

Andra kunder tittade mot oss och undrade vad som stod på, förstås. Själv knuffade jag till min son och skällde på honom, med andan i halsen. Det var ju han som lagt dit en sån där otroligt verklighetstrogen orm från leksaksavdelningen! Ni som har barn i typ 5-12-årsåldern vet nog vad jag menar för djur. De är läskigt mjuka och äckliga att ta i och är ofta förvillande lika originalen.

Jag hade adrenalinpuls en timme efteråt!

 

One response to this post.

  1. […] som när dåvarande 12-åringen skrämde mig så jag skrek högt inne på en […]

    Svara

Kommentera

