Årets halloweenmiddag och trick or treat-godis 2012

Här är vad som bjöds hemma hos oss i år, till halloween. Till revbenen serverades blod, som syns längst ner till vänster i bilden. Det är bearnaissås med massor av röd karamellfärg i. Att avslutningsvis ha i lite färg utan att bland ut den helt ger extra blodig effekt. Till detta hade jag vanliga pommes, som dippades i små skålar av blod (dvs ketchup).

Middagen i år blev uppskattad. Kräkset var det inte alla som ville ha av, men det hade jag räknat med, så jag hade en flaska päronsoda i beredskap. Häxvårtorna var det också många som drog på näsan åt, men de tog slut ändå!

Revben med hjärta och inälvor
Inälvorna består av prinskorvar, som inte klippts isär. Tyvärr syns de inte på bilden, eftersom de ligger under revebenen.

Kräks
Päronsoda med passionsfrukt i. I isbitarna har jag fryst in vanliga små plastspindlar.

Grav med gravsten
Chokladpudding med krossade Oreos ovanpå. Fyllningen i Oreosarna har jag skrapat bort. På Tucs-kexen har jag skrivit med hjälp av en kännsticka (en sån man sticker potatisen med, ni vet) doppad i svart karamellfärg.

Spökbajs och chokladdoppade häxvårtor
Minimarschmellows och chokladdragerade russin.

Kommentera

