Pedagogiska morsan har talat

Nioåringen kommer ut till mig på farstun och säger förskräckt att han inte tänker dammsuga mer.

– Varför inte det, frågar jag.

– Jag dammsög upp en fluga, svarar han.

– Men älskling, då var den redan död, försökte jag trösta. Annars skulle den flugit iväg när dammsugaren kom.

– Nej, sa sonen, jag såg att den levde.

Då slår hjärnan slint på mamman, som säger:

– Men gubben, då ville den dö, flugan begick självmord.

I has spoken! Äldste sonen, som satt bredvid, höll på att ramla ur solstolen av asgarv. Han påstod att jag är sinnessjuk…?

2 responses to this post.

  1. Posted by Mammis/mormis on 8 juli, 2013 at 19:46

    Många gånger skulle jag vilja vara liten och sitta i någons ficka i er familj bara för att höra allt. Skulle absolut bli helt suveränt underhållande.

    Svara

Kommentera

