Skrattar så tårarna rinner

Roligaste felkopplingen ever! Jag har skrattat så ungarna trodde jag grät. Ändå var det inte jättekul. Och så så rasande roligt!

Vi har just ätit klart middagen. Ungarna har gått från bordet, två av dem står i hallen och är på väg ut ur huset. De småbusar med varandra under tiden. En av dem har ansvar för att plocka ur diskmaskinen den här veckan.

– Är det rent eller smutsigt i diskmaskinen, ropar maken till ansvarig son.

– Va, hojtar sonen tillbaka, distraherad av sin busande storebror.

– ÄR DET RENT ELLER SMUTSIGT I DISKMASKINEN, ropar maken igen, betydligt högre den här gången. Jag som vet att diskmaskinen håller på och diskar och bara står på paus under middagen, tänker att jag ska svara maken i stället för att han och sonen ska behöva ropa sig hesa till varandra.

– SMUUUTSIIIGT, vrålar jag till min man, som chockat tittar på mig. Vi sitter på varsin sida av det 90 cm breda köksbordet och stirrar storögt på varandra. Varför skrek jag???

Snacka om felkoppling! Bara för att han skrek, så gjorde jag det också, fast vi satt alldeles nära varandra…

Jag skrattar till och med när jag skriver om det. Antagligen är det inte kul alls att läsa om – men det var roligt där och då!

One response to this post.

  1. […] « Skrattar så tårarna rinner […]

    Svara

Kommentera

