Rolig son

Jag sa till 13-åringen i dag att när alla söner är typ 15 år och äldre, så är jag lite rädd för vad som skulle hända om någon gjorde mig illa. De är så måna om mig och vill skydda mig mot allt ont i världen.

– Då skulle du vara orolig för den som gjort det, sa han.

– Ja, svarade jag. Jag skulle inte ens våga berätta för er, skulle väl säga ”jag ramlade” eller ”jag gick in i en dörrpost” om det vore att någon slagit mig.

– Mmmm, sa sonen dröjande. Det vore i och för sig inte så långsökt när det gäller dig!

Av barn får man höra sanningen, eller hur var det?

2 responses to this post.

  1. Posted by Åsa on 27 september, 2013 at 10:24

    Så sant, så sant… 😉

    Svara

Kommentera

