Mer förvirrad än jag

Det finns de som är mer förvirrade än jag (och en del av mina närmaste släktingar)! Jag träffade en i dag.

Jag skulle åka hem till den här personen för att hämta en grej. Vi känner inte varandra, men hon hade gett mig sin adress och jag hade kollat upp på eniro var det låg. Området i fråga är väldigt stort och omfattar en mängd gårdar. För att man ska kunna orientera sig lättare inom området, så har gårdarna fått olika namn. Parallellt med att jag kollade upp hennes adress, så skrev hon till mig att hon bodde på den gula gården.

Ok. Efter jobbet åkte jag dit. När jag skulle svänga in på den gården som jag sett på eniro att hennes hus låg på, så la jag märke till att det var den blåa gården. Hm… husens siffror stämde med det hon hade sagt… Jag ringde henne och undrade om hon sagt fel färg till mig. Hon lät jätteförvånad och så utbrast hon:

– Men bor jag inte på 124?! Nä, jag kanske bor på 24… ja, det är gula gården i alla fall!

Jag skrattade hela vägen mellan blå och gul gård.

(vilket nummer hon bor på fick jag aldrig klart för mig, men hon hade rätt i att det var den gula gården jag skulle till)

Kommentera

