Telefonens magiska funktion(er)

Morgon i det Lugnetska hemmet. Fyra tonåringar (nåja, yngsta är 11, men ändå) ska iväg till tre olika skolor. En av dem har gångavstånd, övriga åker buss, men ingen samtidigt som den andra.

Endast 14-åringen är kvar hemma och det plingar till i hans telefon ett par minuter efter att 13-åringen gått. Det visar sig att 13-åringen glömt sina glasögon hemma och han undrar om 14-åringen kan ta med sig dem eftersom de går på samma skola.

Innan brorsan hinner svara kommer samma sms igen. Ett svar skickas. Tre minuter senare kliver 13-åringen innanför dörren och frågar om någon kan hämta hans glasögon.

– Dög det inte att jag skulle ta med dem, frågar 14-åringen.

– Va, jag såg inte det, säger 13-åringen förvånat.

– Men jag har svarat, fortsätter 14-åringen.

– Jag har inte fått det, svarar 13-åringen efter att ha kollat i sin tfn.

– Men om du skickat sms om någonting du vill ha svar på och inte får svar, säger jag, varför ringer du inte då? Det här blir ju jättestressigt.

– Det tänkte jag inte på, svarar 13-åringen.

Nej just det, det var ju bara en telefon, inte lätt att tänka på att man kan ringa med den!

Kommentera

