Onödigt vetande 1

Jag har ju en kategori som heter ”Ur Barnamun”. Jag älskar sådant och har sparat på mycket, men nu är det länge sedan barnen var små och kläckte ur sig sådant som passar under den rubriken. Däremot har, som många av er vet, underrubrikerna ”Omöjliga frågor” och ”Filosofiska funderingar” tillkommit. De ingår dock i en och samma kategori.

I dag var det 11-åringens tur att få oss alla att tystna. Han gjorde det med en helt malplacerad och relativt ointressant (förlåt!) information, som fick oss alla att tystna. Därför uppfann jag nu rubriken ”Onödigt vetande”. Få se om det blir en följetong av det också.

Vi satt hur som helst och åt mat hela familjen tillsammans. Samtalet gick runt jag vet inte vad, men något helt normalt i alla fall. Alla pratade om samma sak. Utom just 11-åringen då, som uppenbarligen hade annat i tankarna.

– Världens största smörkniv gjord i trä finns i Sverige, meddelande han plötsligt.

Jaha. Tack, då vet vi det. Och nu vet ni det också.

2 responses to this post.

  1. Posted by Åsa on 24 augusti, 2015 at 08:15

    Fast jag tycker att sånt där onödigt vetande är högst nödvändigt! Tack till 11-åringen 🙂
    Jag kanske kontrar med nåt nästa gång jag träffar honom 🙂

    Svara

Kommentera

