Mamman med koll

17-åringen gav sig ut i skogen i går eftermiddag. När det varit mörkt en stund kunde jag inte hålla mig längre utan frågade maken om sonen verkligen borde vara i skogen i mörkret. Vi har lite olika uppfattning om det, nämligen. Jag, som är helt skogsovan, tycker det är obehagligt, medan maken, som gav sig ut på ensamma vandringar och övernattningar i skogen i samma ålder, tycker att jag är löjlig.

Till slut messade jag ändå sonen – och blev lite överraskad av svaret…

image

”Uppe” är alltså övervåningen i huset, där han har sitt rum…

8 responses to this post.

  1. Posted by Åsa on 31 augusti, 2015 at 15:05

    Måste komma ihåg att inte läsa din blogg på arbetstid. Folk kan ju få för sig att jag är ännu knäppare än vad jag är om jag sitter och frustar för mig själv! 🙂

    Svara

  2. Hahahahaahaaaaa 😀

    Svara

  3. Haha! Skall komma ihåg det när mina barn blir så pass gamla, att det faktiskt kan finnas en möjlighet att de är på sina rum och inte ute och ränner 😉

    Svara

Kommentera

