Filosofiska funderingar 6

Out of the blue, när vi sitter och diskuterar jag-minns-inte-vad i bilen, så meddelar 13-åringen att:

”Det sägs att på varje människa på jorden går det fem miljoner myror”.

Så nu vet både vi och ni det.

6 responses to this post.

  1. Posted by Mammis/mormis on 25 oktober, 2015 at 07:31

    Myror tycker jag inte alls om. Jag tycker de är helt hemska. Att då tänka sig flera miljoner på mig – hu vad hemskt. Glömmer aldrig när jag för många, många år sedan när jag körde bil till min fasa kände att jag hade myror på benen. Jag stannade bilen vid vägkanten och drag helt enkelt av mig brallorna. Skakade dem grundligt, klädde på mig igen och åkte vidare. Antar att någon såg mig och undrade vad jag höll på med.

    Svara

  2. Posted by Åsa on 2 november, 2015 at 09:59

    Underbart! Jag älskar sånt där (o)viktigt vetande 🙂 Ska genast vidarebefordra kunskapen till min son!

    Svara

  3. Posted by Åsa on 3 november, 2015 at 08:17

    Han visste inte, och det ledde till en hysteriskt rolig diskussion där vi tänkte oss in i om det INTE skulle ha varit myror utan istället typ elefanter eller spindlar…

    Svara

Kommentera

