Omöjliga frågor 9

Det är ett tag sedan jag berättade om knäppa, roliga och oväntade saker vår numer 14-åring kläcker ur sig. I kategorin ”Omöjliga frågor och Filosofiska funderingar” finns ett antal sådana och här kommer en till.

På väg till skolan på morgonen avbryter 14-åringen påklädningsbestyren, kommer in till mig och min man och frågar:

– Varför är det bara skinn som växer tillbaka om man förlorar det och ingenting annat?

– Hur menar du, undrar jag, som inte riktigt hänger med i grubbleriet.

– Jamen om man förlorar ett finger så växer inte det tillbaka, men om man får som en grop så här i armen, säger han och visar med höger pekfinger på vänster underarm, då växer skinnet tillbaka så det blir helt igen – men inte det innanför, köttet liksom.

Ja, älskade barn. Jag vet inte varför inget annat än skinnet växer tillbaka. Faktiskt.

2 responses to this post.

  1. Haha, vilka härliga funderingar han har! 😄

    Svara

Kommentera

