Julen är räddad!

Eller? Det kanske är att ta i, att julen är räddad, men… jag har tagit semester på Black Friday.

Haha, skoja bara! Eller jo, jag har tagit semester den 25e november, men kom inte på förrän efteråt att det är Black Friday – och insåg då att det är ju faktiskt toppenbra!

Black Friday blir större och större i Sverige. Det är alltså en dag, som vi – som så mycket annat – importerat från USA. Varför den finns där vet jag inte, men det är i alla fall en dag när butiker har en massa erbjudanden. Och som sagt, nu växer det i Sverige också.Bildresultat för black friday

De två sista åren har vi fyndat den dagen och särskilt i fjol. Då blev det ett flertal julklappar inköpta på Black Friday. Dessvärre märktes det tydligt i fjol att butikerna inte hängt med i utvecklingen och inte var beredda på anstormningen. Många webbutiker kraschade och det var himla krångligt att få igenom vissa beställningar.

Alltså är det ju skitbra att jag är ledig den dagen i år! Nu har jag massor av timmar på mig att sitta vid datorn och fynda – och krångla, om det ska behövas…

Nu gäller det bara att pressa ur ungarna önskelistor till den 25e november snarare än den 24e december.

 

2 responses to this post.

  1. Posted by Mammis on 18 oktober, 2016 at 18:00

    Dela gärna med dig av önskelistorna om du får fram några!

    Svara

Kommentera

