Rolig kille

12-åringen har en kompis så är så himla rolig! Rolig så där på ett lite professoraktigt sätt. Allt går i hundratio för honom, det är en energifylld grabb. Han skrattar mycket, ögonen lyser, men samtidigt kan han vara väldigt eftertänksam och grubblande och han är väldigt artig och trevlig mitt i allt bus.

Hur som helst. I går ringde han. Klockan var tio över två och sonen och den här kompisen skulle sluta skolan kvart över.

– Hej, sa han när jag svarade.

– Hej, svarade jag lite dröjande, eftersom klockan liksom var för lite för att han skulle ringa.

– Är sonen hemma?

– Nej… ni har väl inte slutat än??

– Jo.

– Jaha, sa jag och tänkte att det var ju bara fem minuter, de kunde ju ha slutat lite tidigare. Men nej, han sa i går att han skulle stanna kvar och jobba klart med någonting i matten, förklarade jag.

– Jaha, sa kompisen och blev sedan tyst ett par sekunder. Eller vad är klockan, undrade han.

– Tio över två, svarade jag.

– Oj, jaha. Jamen då vänder jag och går tillbaka till skolan då, sa han och skrattade lite.

Jag skrattade högt och tyckte att ja, det borde han nog göra!

Kommentera

